FASCIA HANGSÚLYOS EDZÉS és FASCIA KEZELÉS

...

FASCIA HANGSÚLYOS EDZÉS és FASCIA KEZELÉS

Az elmúlt évek kutatási eredményeinek köszönhetően, a fascia témája a mindennapi mozgás, mozgatás, edzés részévé vált a csoportos órákon, és a sport területén. Mára elvitathatatlanná vált, hogy a jó állapotú fascia a jó minőségű gyógyulás, vagyis a regeneráció alapköve, és igen komoly kihatással van a testi teljesítményre is. Ennek következtében a jól tervezet fascia tréningek a hobbi és a profi sport elengedhetetlen részévé váltak.

Az izmokat nem lehet elválasztani a fasciától! Ha izomerő építő edzésről beszélünk, akkor edzésünk izomra fókuszál. Ha fascia tréningről beszélünk, a folyamat a fasciára koncentrál. De egyiknél sem kapcsolható ki a másik és mindkét tréning hat mindkét szövetcsoportra. Nem dobjuk el a régi dolgokat, csak kiegészítjük őket.

A modern edzés tervezésben hagyományos stretching alapos ráncfelvarrásra szorul - már nem beszélhetünk kizárólag izolált izomnyújtásokról. Sőt, ma már azt is tudjuk, hogy amit eddig túlfeszült izomnak gondoltunk, az sok esetben inkább egy letapadt, összefilcesedett fascia, ami akadályozza a mozgást. Ennek megfelelően az adott terület felszabadítása sem valósulhat meg egyetlen izomra való hatással, muszáj rendszerként szemlélnünk a testünket a nyújtó-lazító technikák alkalmazása során.

Tehát a fascia állapota nagy mértékben határozza meg a mozgásrendszer fiziológiás működését. Sok esetben a fasciák diszfunkciója felelős az ízületi mozgástartományok beszűküléséért, a mozgásminták anomáliájáért, a kialakult betegségekért, és nem utolsó sorban a fájdalomért.

A fascia tréning alapjai:

• 1) SMR hengerezés

• 2) Fasciális nyújtás

• 3) Katapult training

• 4) Mozgás 3D-ben

• 5) Propriocepció fejlesztés

Mit érhetünk el a fascia tréning segítségével?

• 1) Erősebb, rugalmasabb inak, szalagok, szövetek

• 2) Csökken az izületekben lévő fájdalmas súrlódás

• 3) Védi az izmokat a sérüléstől

• 4) Formában tartja a testet

• 5) Az izmok energiatakarékosabban, hatékonyabban dolgoznak

• 6) Csökken a regenerációs idő

• 7) Nő a teljesítmény

• 8) Javul a mozgástartomány, koordináció, propriocepció

A manuális fascia kezelések lényege a kötőszövet lazítása (kézzel vagy köpölyözéssel, flossing terápiával kiegészítve), a letapadt vagy összefilcesedett képletek felszabadítása. Sok esetben csak akkor érhető el igazi javulás, ha a mozgást kiegészítik a „fizikai” kezelések is.

Ez az edzésforma az egyéni edzések keretein belül valósítható meg. Várom jelentkezésedet!

Egyéni edzésre jelentkezem